Platformy B2B to zaawansowane, niezwykle przydatne narzędzia dla biznesu, które mogą wspierać wiele różnych procesów. Z ich użyciem można m.in. skuteczniej zarządzać zasobami, a także lepiej zadbać o budowanie relacji z kontrahentami, partnerami i klientami. Jakie są charakterystyczne cechy oprogramowania tego typu?
Platformy B2B – funkcjonalność
Platformy B2B są z reguły tworzone pod kątem indywidualnych wymagań konkretnej firmy. Oznacza to, że funkcjonalność poszczególnych rozwiązań może się znacznie różnić. Można jednak wymienić kilka wspólnych obszarów, które powinny być wzięte pod uwagę w każdym projekcie platformy tego typu. Mowa przede wszystkim o funkcjach, które pozwalają usprawnić procesy wykonywane przez firmę. W zależności od potrzeb mogą one opierać się na automatyzacji, analizie danych lub nawet na wykorzystaniu technologii AI. Podstawą jest także dostęp do informacji o klientach, towarach, zamówieniach i dostawcach. Warto zadbać, by tego typu dane znajdowały się w jednym miejscu – dzięki temu można znacznie zwiększyć efektywność działań przedsiębiorstwa. Często można spotkać się także z dodatkową funkcjonalnością dostosowaną do danej branży (np. analizy dla sektora finansowego czy obsługa wysyłek dla firm zajmujących się sprzedażą).
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://x-one.pl/b2b
Charakterystyczne cechy platform B2B
Czym powinna odznaczać się dobra i wydajna platforma B2B? Podstawową kwestią jest dostosowanie funkcjonalności do potrzeb firmy. Z tego względu proces realizacji powinien zaczynać się od określenia wymagań i obszarów, które mają w danym przypadku największe znaczenie. Kolejną ważną kwestią jest integracja z innymi systemami. To istotne zwłaszcza wtedy, gdy przedsiębiorstwo już teraz korzysta np. z oprogramowania CRM czy ERP – sprawny przesył danych między poszczególnymi systemami przekłada się na większą efektywność i skuteczniejsze wykorzystanie funkcji platformy B2B.
Do tego warto zadbać o skalowalność platformy. Tego typu rozwiązania powinny wspierać rozwój firmy i rosnąć wraz z nią, by umożliwić sprawną obsługę nowych, bardziej skomplikowanych procesów czy efektywne przetwarzanie większych ilości danych. Oprócz tego istotny będzie też rodzaj oprogramowania. W zależności od potrzeb firmy można postawić np. na aplikację webową z panelem zarządzania, rozbudowany system z aplikacjami na różne urządzenia końcowe czy inną formę platformy dostosowaną do wymagań.
Platforma B2B – wsparcie software house’u
Najlepszym sposobem, by uzyskać dostęp do funkcjonalnej, wydajnej i skalowalnej platformy B2B, która będzie skutecznie wspierać działania i rozwój firmy, jest nawiązanie współpracy z software housem. Warto stawiać przede wszystkim na przedsiębiorstwa, które mają już doświadczenie w zakresie projektowania i programowania tego typu rozwiązań. Dzięki temu można mieć pewność, że całość będzie przygotowana w odpowiedni sposób, z uwzględnieniem wszystkich potrzeb klienta. Jedną z firm, które oferują tego typu usługi, jest poznański software house X-ONE, który zapewnia projekt platformy, jej wdrożenie, jak i późniejsze wsparcie techniczne.